Olen kierrellyt erinäisiä laihdutus blogeja. Osa blogeista ovat loppuneet jo melkein ensinmäisten päivitysten jälkeen ja osa laihduttajista jatkaa blogin pitoa vaikka tuloksia ei suuremmasti ole tullutkaan. Hyvä asia että laihduttaminen kytee takaraivossa. Muistan kuinka itse aikoinaan pidin erästä laihdutus blogia ja koskaan en saanut oikein mitään tulosta aikaiseksi. Oli kyllä halua laihtua mutta sen eteen olisi pitänyt tehdä paljon enemmän työtä ja olla paljon motivoituneenpi. Kunnes viimein sain kommentin "Pelkät puheet ei auta laihtumiseen vaan on tehtävä asian hyväksi jotain!. Sinä päivänä päätin lopettaa sen blogin pidon ja ajattelin aloittaa blogin ja laihduttamisen sitten toenteolla kunnes olen tarpeeksi motivoitunut ja olen löytänyt minulle sopivan laihdutus menetelmän.

Kummankin löytämiseen meni likimain vuosi. nyt olen laihtunut mielestäni ihan hyvää tahtia. Vaikka en voi mennä sanomaan että tämä joka päivä olisi helppoa ollut mutta kun käy aina itseään välillä peilistä tiirailemassa niin on paljonhelpompaa ajatella miki teen itselleni tällaista kärsimystä. Mielitekoja on ollut ja jopa sortumisia. niiden yli kumminkin on aina jotenkin selvinnyt. konsultti kun on tarpeeksimotivova ja kun ajattelen etten kehtaa mennä sinne jos painoni on noussut.

monesti kuulen kuinka tämä laihdutus tyylini on kallista. No kallista on mutta ei ne läskit ihan ilamsieksi ole tulleet. Herkkujaen napsimista ja yleenpalttista syömistä. Harmi vain että yleensä lihottavat ruuat ovat halpoja ja kasvikset varsinkin tähän aikaan vuodesta ovat kalliita. Onneksi kevättä kohti mennään ja kasvisten hinnatkin laskevat. Kevään/kesän aikana päästään nauttimaan tuoreista kasviksista ja mennään kohti keveämpää tulevaisuutta.

Silloin kun olin laihtunut noin -13 kg. Näin tuttava pariskunnan kaupassa ja he taivastelivat sitä kuinka olin laihtunut. Kysyivät lopulta mirtkä asiat motivoivat minua. Kerroin kuinka olen ostanut pieniä vaatteita jo valmiiksi ajatellen että kyllä ne jsokus vielä päälle sopii. Aikoinaan osti talvi takin joka melkein jo sopi päälleni. (Kinnas takamuksen kohdalta): Siinä on nyt tavotteeni että takki on sopiva ensi syksynä jos en sitten ole jo laihtunut niin paljon että takki on taas syksyllä liian suuri.

Tsemppiä kaikille laihduttamiseen. Kyllä niitä tuloksia syntyy kun pitää pintansa. kyllä niitä repsahduksia tulee jokaisella ja mitä laihdutus olisikaan jos ei jsokus salli itselle herkku hetkiä. Silloin vain nollaamme itsemme ja aloitamme alusta.