Minua on palellut sunnuntaista asti niin vietävästi ettei mikään vaate määtä tunnu piisaavan. Ilmeisesti paino putoaa ihan mukavasti. Eilen illalla mulla tuli aivan kamala nälkä ja sorruin syömään puolikkaan paahtoleivän. olo ainakin hiemn parani.

Minun ykkös puntaristani loppui patteri joten en nyt sitten oikein tiedämikä on todellinen painoni. Kakkos puntarin tulos taas heittelee aika lailla verrattuna tuohon ykkös puntariin. Täytyy käydä huomenna ostaan uusi patteri. Torstaina on taas virallinen punnitus joten sitten nähdään paljonko paino on todellisuudessa puonnut.

Nythän oli suunnitelmissa että alottaisin yhdistelmä kuurin. Hieman jännittää miten laihikseni sitten sujuu. Ainahan voi alottaa puhtaan kuurin uudelleen jos näyttää ettei paino yhdistetyllä putoakkaan.

Olen miettinyt syömistä aika paljonkin. Tänään surffailin netissä ja löysinkin aika hyvän linkin jossa oliselittetty miten kuuluisi syödä. Vaikka linkki oli aika pitkälle lapsiin liittyvä mutta mun mielestä pätee aikusiinkin aika hyvin. Linkki on TÄSSÄ.

Viime torstaina puhuin ohjaajani kanssa kuinka hankala on syödä seisovasta pöydästä kun ruuat lapataan lähestulkoon aina eri lautaselle ja silloinhan ei voi saada oikein käsitystä ruuan määrästä. Jokatapauksessa ruuan määrä on moninkertainen mitä todellisuudessa meidän tarvisi syödä.

Lautaskokoon kanssa pitäsisi kiinnittää huomiota. Eihän lautasen pitäisi olla suuren suuri. Kun ottaa oikean kokoisen lautasen ja siihen kokoaa ruuan latasmallin mukaan niin on silloin ruokaa aika sopiva määrä.

Olen kaupoissa aikasempien laihdutus yritysten aikana pistänyt merkille kuinka valtavasti on tarjolla rasvattomia ruokalajeja. Itse ostin ennen ajattelemattomuuttani rasvattomia tuotteita kun ei vaivautunut lukemaan tuoteselosteita. Mutta nyt kun niitä on lueskellut niin monesti niissä onkin kamalsti säilöntäaineita ja sokeria.