selkäni kanssa että minulla on tressiperänen selkä kipu. Selkäni kun on suhteellisen hyvässä kunnossa viikonloput mutta kun arki alkaa niin selkä on myös kipeä. Johtunee luultavammin meidän vanhimmasta tyttäremmästä jolle murkku ikä on hiipumassa. Ovet paukkuvat tuon tuostakin. Mikään ei mene perille vaikka kuinka yrittäs.

Lauantaina näin serkkutytön joka on ODL:ssä laihdutus hoitajana. Puhuin hänen kanssaan laihduttamisesta. Kerroin kuinka en meinaa saadamillään pois viimeistä kymmentä kiloa. Serkkutyttöni kehotti pitämään muutaman viikon paussin laihduttamisessa ja aloittaa sitten uudelleen. Puhui myös liikunnan tärkeellisyydestä sillä jos ei liiku on pian kilot takaisin.

Mun miehen kanssa puhuin eilen et kun koko suku huomasi minun laihtuneen. Lauantaina olin suvun perinteisessä joulu tapaamisessa. Oma perheeni ei huomaa minun laihtuneen yhtään. Mieheni sanokin et kun vaimo aina silmissä ei huomaa muutosta.

Hyvää itsenäisyyspäivää  ja itse vietämme myös hääpäivää